Leśny zakątek

Wracając myślami do ogrodu leśnego, który miałam przyjemność projektować i realizować zamarzyłam o stworzeniu podobnego wydzielonego zakątka leśnego. Zaplanowałam posadzenie różnego rodzaju sosen, Brzóz (uwielbiam brzozy), żywopłot osłaniający od sąsiednich sadów (musiał być wysoki żeby ograniczyć przenikanie oprysków do wnętrza ogrodu), wrzosowisko, magnolię i wiele innych ciekawych roślin. leśny zakątek

wrzosowiskoMając już wstępną koncepcję ogrodu, należało oczyścić teren. Wyciąć drzewa owocowe, wykopać karpy i zaorać oraz zglebogryzałować ziemię.

przygotowanie

Kolejny etap to założenie żywopłotu, zastanawiałam się jakich roślin użyć, miały być zimozielone, gęsto rosnące, z możliwością przycinania, nie rozłamujące się pod naporem śniegu, wysoko rosnące ponad dwa metry. Mój wybór padł na żywotnik olbrzymi „Kórnik” charakteryzuje się pokrojem szeroko stożkowym, dorasta do 3-4m, szerokość 1-1,5m, pędy zielone pokryte drobnymi jasnymi plamkami. Zamówiłam 120 sztuk z certyfikowanej szkółki, ze świadectwem oryginalności rośliny. Odbiór w dniu kopania ze szkółki, korzenie owinięte tzw. balotem, sadzimy razem z workiem, który jest materiałem naturalnym i spokojnie ulegnie biodegradacji.

Po kilku latach żywopłot wygląda cudnie, jeszcze rok i zacznę go przycinać.

IMG_7069

IMG_7072

 

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

Up ↑

